خشکبار

بهترین آجیل برای کودکان

آجیل برای کودکان

همچنینآجیل از جمله تنقلات محبوب و دوست ‌داشتنی است که منبع غنی از مواد مغذی بوده است و برای سلامتی بدن می‌ تواند بسیار مفید باشد. در رژیم غذایی کودکان قرار دادن آجیل می‌ تواند ایده ‌ی بسیار درست و مناسبی باشد به دلیل اینکه در آجیل‌ ها مواد مغذی موجود از جمله چربی‌ های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین ‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان‌ ها می ‌توانند برای سلامت مغز و جسم کودکان و رشد و نموی آن ها بسیار موثر و مفید بوده است.

مواردی که در این مقاله با هم میخوانیم

مصرف آجیل موجب رشد ذهنی و جسمی کودکان می شود

تامین انرژی لازم برای کودکان با استفاده از آجیل

آجیل از اضافه وزن کودکان جلوگیری می کند

استفاده از آجیل موجب سلامت قلب کودکان می شود

زمان مناسب برای مصرف آجیل در کودکان

آشنا نمودن کودک با آجیل

آجیل موجب رشد بهتر استخوان ها در کودکان می شود

استفاده از آجیل موجب عملکرد بهتر مغز در کودکان می شود

آجیل سیستم ایمنی کودکان را تقویت می کند

بهترین انواع آجیل ها برای کودکان

 

خرید اینترنتی بهترین و ارزان ترین آجیل و خشکبار -ارسال به سراسر کشور

مصرف آجیل از اضافه وزن بچه ها جلوگیری به عمل می آورد

آجیل نقش مهمی را در پرکردن فضای  معده بچه ها ایفا می کنند. چالش ها و مسائل مرتبط با چاقی کودکی، نگرانی عمده کشور ماست. طبق تحقیقات انجام شده، کودکانی که به طور منظم از آجیل مصرف می نمایند، سالم تر هستند و کمتر به سراغ تنقلات ناسالم می روند. به علاوه آجیل ها دارای فیبر بالایی هستند که می توانند به کاهش کلسترول بدن کمک نمایند.

آشنا نمودن کودک با آجیل 

توصیه می شود که آجیل های خرد شده را به غذای کودک خود بیافزایید تا از مزایای آن بهره مند شود و با طعم آجیل آشنا گردد. آجیل درسته بایستی از 5 سالگی به بعد به کودکان داده شود چرا که آجیل درسته احتمال خفگی را در کودکان بالا می برد. زمانی که به کودکتان آجیل می دهید، اطمینان پیدا نمایید که کودک نشسته و آجیل می خورد و بر او نظارت دقیق داشته باشید.

آجیل باعث رشد بهتر استخوان ها می شود

از بین مغزیجات بادام دارای کلسیم و پروتئین زیادی است. به گونه ای که 100 گرم از بادام تازه، حدود 240 mg کلسیم و 20 گرم پروتئین دارد و مقدار کلسیم 20 تا 25 عدد بادام از یک چهارم ستکان شیر بیشتر است. گفتنی است کلسیم و فیبری که در بادام وجود دارد، کاهش دهنده سرطان روده ی بزرگ است.

آجیل باعث رشد بهتر استخوان ها می شود

به طور کلی آجیل ها به علت آنتی اکسیدان هایی که دارند، هم روند پیر شدن را کندتر می نمایند و هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. طبق تحقیقات انجام شده، چنانچه افراد در برنامه ی غذایی خود آجیل را بگنجانند، در آینده از بسیاری از بیماری های مهلک مثل سرطان در امان خواهند ماند.

گردو

گردو (Walnuts) منبع غنی از ویتامین ‌ها و ریز خوراک ‌های زیست فعال است که سبب شده تا گردو برای کودکان یکی از بهترین آجیل ‌ها باشد. همچنین استفاده از گردو در بزرگسالان سبب پایین آمدن میزان کلسترول بد و در نتیجه کم شدن خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی شده است ولی در کودکان، گردو با خاصیت دیگری هم همراه است و آن سوخت و ساز بدن و افزایش قدرت ذهنی کودکان است. سلامت روده یکی دیگر از خواص گردو برای کودکان است.

خرید اینترنتی گردوی تازه صادراتی

بادام

یکی دیگر از خوش طعم ترین و بهترین نمونه های آجیل برای کودکان بادام (Almond) است. بادام درختی دارای میزان زیادی کلسیم بوده است و برای سلامت و استحکام استخوان ‌های کودک می ‌تواند مفید باشد. همینطور، استفاده از کلسیم می‌ تواند توانایی تمرکز کودک را بهبود دهد و در بدن به تنظیم گردش جریان خون کمک کند. علاوه بر آن از جمله خواص بادام درختی برای کودکان، حفظ وزن مناسب و سلامت پوست است.

برای کودک می توانید در صبح ۳ یا ۴ بادام را در آب خیس کرده و کودک همراه با صبحانه بخورد که این کار برای کودک بسیار مفید است.

خرید آنلاین بهترین و تازه ترین بادام امسال1401

بادام زمینی

از جمله آجیل ‌های محبوب در بین کودکان بادام زمینی (Peanuts) است که به شکل ‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به کره‌ ی بادام زمینی و شکلات‌ هایی دارای طعم بادام زمینی اشاره نمود. استفاده از آجیل برای کودکان به عنوان نمونه بادام زمینی می ‌تواند مواد مغذی مورد احتیاج بدن کودکان را تامین کند.

بادام زمینی منبع غنی از فیبر غذایی و پروتئین است. همینطور یکی دیگر از خواص و فواید بادام زمینی برای کودکان، حفظ وزن سالم و کمک به رشد بدن کودک بوده است.

خرید اینترنتی بهترین بادام زمینی ایرانی-ارسال به سراسر کشور

بادام زمینی و کودکان

پسته

از جمله بهترین و دوس داشتنی ترین نمونه های آجیل برای کودکان پسته (Pistachio) است که این آجیل خواص و فواید زیادی دارد که از جمله آن ها این است که به کاهش وزن کمک می کند و برای سلامت پوست موثر است و همچنین فواید زیادی برای قلب داشته است.

پسته برای بدن کودکان مقدار متعادلی از فیبر، پروتئین و سایر مواد غذایی مهم داشته است. می ‌توانید به عنوان میان ‌وعده ‌ی مغذی و سالم این آجیل ترد و خوشمزه را به کودکان خود بدهید.

خرید اینترنتی(آنلاین)بهترین و تازه ترین پسته -پسته صادراتی-پسته تازه امسال1401

بادام هندی

یک نمونه از آجیل ها که در بین بزرگسالان و هم در بین کودکان محبوب بوده و طرفداران زیادی داشته بادام هندی (Cashew) است. برای سلامت بدن استفاده از بادام هندی می ‌تواند بسیار مفید و مناسب باشد به دلیل اینکه منبع غنی از مواد مغذی مهم و اساسی مثل زینک، منیزیم و مس است.

علاوه بر این قضیه، از جمله موارد دیگر خواص و فواید بادام هندی برای کودکان می‌ توان به فرآیند رشد مغز کودکان و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. هر چند که برای کودکان به عنوان یک میان ‌وعده‌ ی سالم بادام هندی بسیار مغذی و مفید است ولی در مصرف آن بهتر است زیاده ‌روی نکنید؛ به دلیل اینکه این آجیل ترد و خوشمزه دارای کالری بسیار بالایی است و استفاده بیش از حد این آجیل می ‌تواند موجب بالا رفتن چربی و در نتیجه چاقی در بدن کودک شود.

فندق

یکی دیگر از آجیل های مناسب برای کودکان فندق (Hazelnuts) است که سرشار از فیبر، ویتامین E و چربی ‌های سالم است که این موارد از جمله مواد مغذی مهم و مفید جهت رشد و حفظ سلامت قلب، مغز، هضم و سیستم ایمنی کودک هستند. به طور کلی آجیل‌ ها منبع سرشاری از پروتئین و آهن هستند که با توجه به این قضیه برای کودکان آن ها را به غذایی سالم تبدیل می کند.

در نتیجه اینکه، فندق دارای ویتامین K است؛ که این ویتامین یک ماده‌ ی مغذی بوده که جهت لخته شدن خون بسیار مهم و ضروری است. فندق ها به دو روش ساده و نمکی آماده و عرضه می ‌شوند ولی برای کودکان بهتر است از فندق ‌هایی که نمک ندارند یا حتی در مواردی از کره‌ ی فندق بدون شکر استفاده کنند.

خرید اینترنتی فندق تازه 1401

شاه بلوط

یبوست از جمله موارد و مشکلاتی است که امکان دارد کودکان با آن مواجه شوند. به همین دلیل در رژیم غذایی کودکان یکی از بهترین فواید و مزایایی که آجیل ها دارند این است که می توانند موجب تقویت و بهبود سیستم گوارشی و پیشگیری از مبتلا شدن به یبوست در کودکان شوند.

آجیلی که می ‌تواند مشکلات فشار خون و قند خون و یبوست را کمتر کند شاه بلوط (Chestnut) است. شاه بلوط دارای مقدار بالایی از کلسیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی است و مصرف همه روزه ی شاه بلوط به سلامت قلب کودک هم کمک می ‌کند و همچنین سبب شده تا کودک مشکلات روده ‌ای به اندازه بسیار پایین تری داشته باشد.

 

تخمه آفتابگردان

از جمله بهترین و مفید ترین نمونه های مغز تخمه و آجیل برای کودکان مغز تخمه آفتابگردان (Sunflower Seeds) است. برای کودکان یک ساله و یا بیشتر مغز تخمه آفتابگردان می ‌تواند مزایا و خواص بسیار بالایی داشته باشد. مغز تخمه آفتابگردان دارای میزان بالایی فیبر است و برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی کودکان می ‌تواند بسیار مفید و مغذی باشد.

خرید اینترنتی تخمه تازه 

همچنین تریپتوفانی که در این تخمه وجود دارد در مغز سبب ترشح هورمون‌ های ملاتونین و سروتونین می ‌شود که کمک زیادی به داشتن خواب بهتر و راحت ‌تر می‌ کند.

تخمه کدو

تخمه کدو (Pumpkin Seeds) هم در مجموعه بهترین نمونه های آجیل برای کودکان بوده است همچنین ، تخمه کدو جهت رشد مغز کودکان به دلیل وجود اسید های چرب امگا 6 و امگا 3 بسیار مفید و مغذی است. همچنین، تخمه کدو هم مثل تخمه آفتابگردان در کودکان می ‌تواند باعث داشتن خواب راحت ‌تر شود.

برای اینکه کودک شما خواب راحتی داشته باشد در رژیم غذایی کودک خود می ‌توانید از پودر تخمه کدو استفاده نمایید. برای کودکان یک نمونه از خواص تخمه کدو ، خواص ضد میکروبی آن بوده است که می ‌تواند در کودکان برای بهتر شدن عملکرد و کارکرد مجاری ادراری آن ها بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

ماکادمیا

ماکادمیا حاوی مقدار بالای آنتی اکسیدان و مواد معدنی بوده به همین خاطر می توان از آن برای سلامت بدن و افزایش رشد کودکان استفاده کرد. همچنین این محصول حاوی مقدار زیادی ویتامین ب نیز می باشد که در نحوه عملکرد سیستم عصبی و افزایش انرژی تاثیر بسزایی دارد. ماکادمیا دارای پروتئین و فیبر بوده و می تواند به هضم بهتر غذا در معده کمک کند. همچنین این محصول آهن بالایی دارد که برای کودکان بسیار واجب است.

گردو آمریکایی

به طور کلی گردو آمریکایی را می توان یک منبع غنی از مواد مغذی ویتامین ها و فیبر به حساب آورد. این محصول می تواند واند برای حفظ سلامت استخوان ها تقویت چشم و از بین بردن التهابات گزینه بسیار مناسب  باشد.

تخمه آفتابگردان برای کودکان

ممکن است در مورد خواص بی شمار تخمه آفتابگردان مطالب زیادی را شنیده باشید.  شما می توانید با قرار دادن مقدار مناسبی تخمه آفتابگردان در میان وعده کودک خود موجب رشد بهتر و تقویت سیستم گوارشی او شوید. همچنین استفاده از تخمه آفتابگردان به دلیل داشتن هورمون های سروتونین و ملاتونین باعث شده تا کودک شما بتواند خیلی راحت بخوابد.

تخم کدو

از دیگر آجیل های مناسب برای رشد کودک می توان به تخم کدو اشاره کرد که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. این محصول نیز همانند تخمه آفتابگردان دارای ملاتونین بوده که می تواند تاثیر بسزایی در خواب بهتر کودک داشته باشد.

زمان مناسب برای مصرف آجیل در کودکان

خیلی از والدین به کودکان خود در دادن و خوردن آجیل و خشکبار و به طور کلی مواد جامد احتیاط می‌ کنند که این قضیه بسیار منطقی بوده است. بهتر است که با پزشک متخصص کودکان جهت اضافه کردن یا افزودن این نمونه از مواد خوراکی به رژیم غذایی کودک مشورت کنید. تعداد زیادی از متخصصان که به تغذیه ‌ی کودکان مرتبط هستند این باور را دارند که به طور معمول می ‌توان به کودکان از چهار تا شش ماهگی غذای نیمه جامد، به عنوان نمونه آجیل داده شود. آجیل برای کودکان زیر یک سال و برای کودکان یک ساله می ‌تواند شامل آجیل ‌هایی باشد که بتوان آن ‌ها را خرد کرده و به آن ‌ها به شکل پودر داده شود.

زمان مناسب برای مصرف آجیل در کودکان

خرید آجیل برای کودکان

آجیل‌ های گوناگون دارای خواص متفاوتی و مختلفی هستند و همچنین منبع غنی از مواد مغذی، ویتامین‌ ها و مواد معدنی دیگر هستند که همه ی آن ها می ‌توانند برای سلامت کلی بدن و رشد سالم کودکان بسیار مفید باشند. به برنامه ‌ی غذایی کودکان اضافه کردن چند مغز برای سلامت آن ها می‌ تواند بسیار مفید و مغذی باشد به همین دلیل از خرید آجیل برای کودکان خود غافل نشوید و حتما انجام دهید.

نتیجه گیری

آجیل ها به طور معمول دارای فواید و خواص بسیار زیادی هستند که آن ها برای کودکان هم بسیار مهم و ضروری است و در رشد و سلامت ذهنی و جسمی کودکان بسیار تاثیر داشته است. از جمله نکاتی که در مصرف آجیل بسیار اهمیت دارد این است که قبل استفاده از هر کدام از نمونه های آجیل به این موضوع حتما دقت کنید که نسبت به آجیل هایی مانند بادام زمینی یا فندق حساسیت و یا آلرژی نداشته باشید به دلیل اینکه در صورتی که به این موضوع توجه نکنید می تواند مشکلات زیادی را برای خود یا فرزندتان به وجود آورید و که حتی به مرگ منجر شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *