شیرینیجات

طرز تهیه باسلوق گردویی مخصوص شب یلدا

باسلوق گردویی

 

میخواهیم طرز تهیه یک باسلوق خوشمزه برای شب یلدا را آموزش بدهیم پس با ما باشیدبا طرز تهیه باسلوق گردویی  در ابتدا به جدول نگاهی بیندازید و مواد لازم را تهیه بفرمایید.

مواد لازم باسلوق گردویی

مغز گردو ۱۰ عدد
پودر نارگیل به مقدار کافی
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ⅓ پیمانه
نشاسته گل ۱ پیمانه
آب ۲ پیمانه
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
شکر ۱ و نیم پیمانه
گلاب ½ پیمانه
کره ۲۵ گرم
گلوکز مایع ( اختیاری) ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

 

مرحله اول

برای تهیه باسلوق گردویی مخصوص شب یلدا در ابتدای کار درون یک ظرف مناسب پودر ژلاتین را اضافه می کنیم، سپس به آرامی آب سرد را درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم بافت ژلاتین شنی شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

 

خرید آجیل شب یلدا + ارسال درب منزل

مرحله دوم

حالا نشاسته گل را به همراه آب درون ظرف می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و وانیل را به همراه پودر هل به نشاسته گل اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط نشاسته ذرت را از صافی رد می کنیم تا صاف و یکدست شود، سپس درون تابه می ریزیم. در ادامه به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط نشاسته ذرت را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت مطلوب برسد و جمع شود.

 

مرحله چهارم

حالا شکر را به همراه گلاب به مخلوط نشاسته اضافه می کنیم، سپس خوب هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه پودر ژلاتین را درون تابه حاوی نشاسته ذرت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد شفاف شوند.

 

مرحله پنجم

در این مرحله کره را به مخلوط نشاسته اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا کره ذوب شود. در ادامه گلوکز مایع را برای شفافیت و کشسانی بیشتر به مخلوط نشاسته ذرت اضافه می کنیم و مجددا هم میزنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله ششم

اگر دوست دارید باسلوق شما رنگی باشد در این مرحله کمی رنگ مجاز خوراکی یا رنگ ژله ای به آن اضافه نمایید و حسابی مخلوط کنید تا همه باسلوق رنگ بگیرید و اگر دوست دارید چند رنگ درست کنید بهتر است چند ظرف جداگانه بیاورد و در هر ظرف یک رنگ دلخواه به باسلوق هایتان اضافه نمایید و مخلوط کنید.

باسلوق مخصوص شب یلدا

مرحله هفتم

حالا وقتی باسلوق همانند حلوا جمع شد، آن را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه مایه باسلوق را درون قیف یکبار مصرف یا نایلون فریزر می ریزیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله پودر نارگیل را درون کاسه می ریزیم، سپس یک حفره وسط پودر نارگیل ایجاد می کنیم. حالا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز گردو را از وسط به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک گردو به صورت برعکس روی حفره قرار می دهیم، سپس به اندازه گردو مایه باسلوق را روی مغز گردو می ریزیم و پودر نارگیل را روی همه قسمت های باسلوق می پاشیم تا باسلوق به پودر نارگیل آغشته شود.

طرز تهیه باسلوق گردویی مخصوص یلدا

خرید گردو تازه + ارسال درب منزل

مرحله دهم

در نهایت باسلوق ها را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودشان را بگیرند. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و باسلوق ها را درون ظرف مورد نظر سرو می­کنیم. حالا باسلوق یلدایی شما آماده است در کنار خوراکی های مخصوص یلدایی سرو نمایید و در کنار عزیزانتان بهترین خاطرات را بسازید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *