خشکبار

نحوه تشخیص خشکبار تازه و کهنه

خرید آجیل و خشکبار

خشکبار چیست و شامل چه مواردی می­شود؟

يكي از قديمي‌ترين روش‌هاي نگهداري مواد غذايي، استفاده از فرآيند خشك كردن است. به كمك اين فرآيند، علاوه بر ممانعت از فساد مواد غذايي، وزن و حجم محصول نيز كاهش يافته و باعث سهولت در بسته‌بندي، حمل و نقل و انبارداري آن می‌گرددو  با این روش همه خشکبار در طول سال موجود هستند  و قابل استفاده .

انواع خشکبار

خشکبار به میوه‌های خشک شده و برخی مغز دانه‌ها گفته می‌شود. مغز هایی مانند پسته، بادام، فندق، گردو خشک و میوه‌های خشک مانند کشمش، کشمش سبز، کشمش سبز تیزابی، برگهٔ آلو بخارا، قیسی خشک، برگه هلو، برگه زردآلو ، برگه آلو، برگه آلوچه و برگه آلبالو، خرما، انجیر خشک.

خشکبار

نحوه تشخیص خشکبار تازه و کهنه

مغازه داران و بازرگانی هایی که فروش بالایی دارند و برای آجیل و خشکبار خود از یخچال استفاده میکنند و همواره اجناس خور را در جای خشک و خنک نگهداری میکنند مخصوصا در تابستان همواره در حفظ خواص و طعم و تاگی آنها کوشا هستند خشکبار کهنه کمی تار بسته است یا شمل لاروها و پروانه هایی است که مخصوص آجیل و خشکبار هستند حتما به محیط فروشنده دقت کنید تا آثاری از این پروانه ها و لاروها را دیدی بدانید که آجیل و خشکبار کهنه میباشد.

آجیل و خشکبارکهنه

روش تشخیص گردو و فندق تازه؟

دومین نکته بوی آجیل و خشکبار است اگر فروشنده اجناس خود را در جای گرم نگداری کرده باشد روغن خشکبار از آن بیرون زده و طعم نامطبوعی میگیرد مخصوصا گردو و فندق

بعضی افراد به اشتباه فکر میکنند اگر رنگ گردو تیره باشد تلخ است نه رنگ گردو به مواد که از خاک دریافت میکند و نژاد آن بستگی دارد و دلیل بر تلخ بودن آن نیست اما گردو چون حساس است و سریعا تغییر طعم میدهد حتما باد در یخچال باشد ما در آجیل و خشکبار یزدان بخش همواره سعی میکنیم محصولات تازه و با کیفیت را به مشتریان خوبمان عرضه کنیم و حتی شرایط فروشگاههایمان را طوری طراحی کرده ایم که پالت از قسمت مشتریان جدا میباشد و تسترهای ما برای مشتریان جدا میباشد تا آلودگی و ویروس ها منتقل نگردد زیرا آجیل قابل شست و شو نمیباشد و ویروس ها و باکتری ها قابل انتقال هستند و این یکی از بزرگ ترین دغدغه های مشتریانمان بود که ما با تدابیری که اندیشیدیم محصولات تازه و بهداشتی در بسته بندی های کاملا بهداشتی را عرضه میکنیم.

مغز گردو

 

روش تشخیص انجیر تازه

انجیر اگر کهنه باشد کرم های کوچکی در آن وجود دارد اما انجیر تازه باید عاری از هرگونه کرم و لارو باشد انجیر را باز کنید و با دقت به دانه و گوشت آن نگاه کنید و از تازگی آن مطمئن شوید.

کرم انجیر

تفاوت آنجیر آب کردن و انجیر مجلسی و آجیلی چیست؟

انجیر اب کردنی همیشه سایز کوچک و دهن بسته است و مناسب برای دمنوش سرماخوردگی و مصارف دارویی دارد انجیر صادراتی یا آجیلی همیشه سایز برگ انجیر بوده و از انجیر پرک و درشت و خندان استفاده میشود و از لحاظ کیفیت هر دو عالی هسند و بسته به نوع مصرف تفاوت دارند.

انجیر درشت

قیمت خشکبار

قیمت خشکبار بسته به تازگی و سایز آن متفاوت است خشکبار صادراتی مثل پسته و انجیر همیشه گرانتر از کشمش مویز و بادام گردو میباشد

خرید خشکبار

برای خرید خشکبار تازه و با کیفیت تضمینی کافیست  اینجا کلیک کنید .

انواع طعم خشکبار

برای مغزدانه ها مثل پسته،بادام،فندق،گردو ما در مجموعه یزدان بخش خشکبار و آجیل را با طعم های طبیعی و خوشمزه نمکی،آبلیمویی،آویشنی،زعفرانی و … بدون هزینه طباخی کرده تا از طعم آجیل و خشکبار لذت ببرید .

 

خواص خشکبار چیست؟

خشکبار و میوه های خشک  منبع خوبی از بسیاری از ترکیبات گیاهی از جمله آنتی اکسیدان های قوی هستند. خوردن خشکبار و میوه های خشک با افزایش مواد مغذی دریافتی و کاهش خطر چاقی مرتبط است. آنها بسیار مغذی و سرشار از ریزمغذی ها، فیبر و آنتی اکسیدان هستند. یک تکه میوه خشک حاوی تقریباً همان مقدار مواد مغذی میوه تازه است که در حجم بسیار کوچکتری فشرده شده است. از نظر وزنی، خشکبار نسبت به میوه تازه حاوی ۳.۵ برابر فیبر، ویتامین و مواد معدنی است.

بنابراین، یک وعده می تواند درصد زیادی از دریافت توصیه شده روزانه بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را تامین کند. با این حال، چند استثنا وجود دارد. به عنوان مثال، هنگام خشک شدن میوه، محتوای ویتامین C به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. میوه های خشک به طور کلی حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و منبع عالی آنتی اکسیدان ها، به ویژه پلی فنول ها هستند. با خرید میوه خشک درجه یک می توانید از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

آنتی اکسیدان های پلی فنول با فواید سلامتی فراوانی مانند بهبود جریان خون، سلامت دستگاه گوارش، کاهش آسیب اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مرتبط هستند. خشکبار و میوه های خشک سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. همچنین یکی از خواص خشکبار این است که سرشار از آنتی اکسیدان های فنلی هستند که فواید بیشماری برای سلامتی دارند.

خرید انواع  آجیل و خشکبار و تنقلات ⇐ سرزمین آجیل و خشکبار یزدان بخش

دانستی خواص و فواید آنواع آجیل و خشکبار⇐ مجله سلامت

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *